Buscar en este blog

sábado, 12 de marzo de 2022

Amor a la valenciana / Tesa & Christian Penalba

 




Tesa  & Christian Penalba
Amor a la valenciana


Açò és amor a la valenciana,
floreix l'amor com gesmil en flor,
açò és amor a la valenciana,
com el bunyol en sucre, una dolçor.

Açò és amor a la valenciana,
fort i d'arrels com un taronger,
açò és amor a la valenciana,
fort que entra dolcet com un cremaet.

Jo tinc un amor, és valencià, que t'has pensat?
Un xic molt templat, està més bo que el socarrat,
canelleta fina en rama és tindre'l al costat,
és un xic en coneiximent, té a muntó de trellat.

Arrop i tallaetes, tomates del Perelló,
fideuà de Gandia, lo millor de lo millor,
i és que el meu xic val molt, com llagostins de Vinaròs,
olleta de la Plana, figatells de la Safor.

Jo tinc un amor que me porta a festejar,
m'arreplega en Vespino per a que anem a esmorzar,
este amor m'encén com la cassalla al baixar,
pic i pala, pic i pala, no em deixa parar.

És el caramull de la mona de Pasqua,
és l'herberet que després et fa zasca!
La brasa de la torrà quan fora fa rasca,
ell és la xaranga que anima a la basca.


La meua xiqueta és l'ama,
la meua xiqueta és l'ama,
del corral i del carrer,
de la llimera i la parra,
de la flor del taronger,
i és la xica més templà.

Açò és amor a la valenciana,
floreix l'amor com gesmil en flor,
açò és amor a la valenciana,
com el bunyol en sucre, una dolçor.
Açò és amor a la valenciana,
fort i d'arrels com un taronger,
açò és amor a la valenciana,
fort que entra dolcet com un cremaet.

Jo no vull un papixulo, vull que m'envolen el catxirulo,
jo no vull un papixulo, vull que m'envolen el catxirulo,
jo no vull un papixulo, vull que m'envolen el catxirulo,
jo no vull un papixulo, jo el vull cantaor.
I com l'inici d'una mascletà que agarre cos,
els dos volent-se sonarem tan fort com trons,
plenarà el cel el nostre amor de fum de mil colors
i fins que acabe vull estar en vós.

Açò és amor a la valenciana,
floreix l'amor com gesmil en flor,
açò és amor a la valenciana,
com el bunyol en sucre, una dolçor.
Açò és amor a la valenciana,
fort i d'arrels com un taronger,
açò és amor a la valenciana,
fort que entra dolcet com un cremaet.

1 comentario: